Rasiau vienam is klientu spera apie seo, pagalvojau, kad tai visai naudinga informacija bet kam, kas turi internetini puslapi, tad idedu ir cia

Kaip sakiau, rasau tokia kaip spera del SEO. Apie tai placiai galima paskaityti vikipedijoj http://en.wikipedia.org/wiki/Search_engine_optimization
SEO tikslas yra padaryti taip, kad su tam tikrais raktazodziais konkretus svetaines puslapis butu rodomas kuo aukstesnese Google (ir kitu paieskos sistemu) rezultatu puslapio pozicijose.
Google megsta teksta, bet ne per daug. Apie 500 zodziu per viena puslapi yra puiku.
Pagrindines puslapio vietos, kuriose labai patariama, kad butu raktazodis. Jei galima raktazodis turi buti pirmas zodis toje vietoje. Vietos:
Title (antraste) tai yra vieta, kuri matosi narsykles korteleje paciame virsuje. Tai yra viena svarbiausiu raktazodzio vietu.
Title (antraste) kuri matosi iejus i kategorija, preke. Tai yra taip pat itin svarbi raktazodzio vieta.
Bendrai:
Kuriant kategorijas, prekes, straipsnius, meniu linkus reikia butinai pagalvoti ar tie zodziai, kuriuos rasote i antraste, pavadinima yra tie zodziai, kuriuos vartotojai veda i google paieska, kad rastu toki straipsni, kategorija, prekes. Kartais galima ta pati teksta reiksmes prasme parasyti skirtingais zodziais, zodzius isdelioti skirtinga tvarka sakinyje ir panasiai.
Kokius raktazodzius geriau naudoti:pirmas variantas:
Neprisijungus prie Google saskaitos (Gmail, Yuotube, Google docs ir pns) i google paieskos lauka pradeti vesti kelias raides to raktazodzio ir paziureti ar pasiulys ta zodi, kurio norit. Jei pasiulys - zmones si zodi naudoja daznai. Jei ta pati darysit prisijungus prie google, tai bus netikslu, nes google adaptuojasi pagal tai ka jus veikiat ir rodys rezultatus, pasiulymus pagal ta ka jus asmeniskai veiket pries tai.
Jei naudojat Google Chrome narsykle, galit tiesiog paspausti Ctrl+Shift+N ir tai atidarys nauja incognito langa, jame nera issaugota jokia jusu informacija, todel google rezultatai bus nepriklausomi nuo jusu, nebent prisijungsit prie google

Daugiau inforamcijos apie incognito rezima cia: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=lt&hlrm=en&answer=95464
Antras variantas:
http://www.google.com/insights/search/ tai yra irankis, parodantis kaip zmones daznai naudoja raktazodzius. Galima pasirinkti sali, laikotarpi, pateikti kelis raktazodzius ir juos palyginti.
Parenkant raktazodi reiktu pabandyti panaudoti abu budus.
Raktazodzio parinkimasSvarbu yra parinkti kuo maziau konkurencinga, taciau kartu kuo dazniau vartojama raktazodi. Jei bandysit optimizuoti puslapi raktazodziui Google, vargu ar pavyks pasiekti geru rezultatu, nes per didele konkurencija. Jei bandysit optimizuoti raktazodziu "Abrikosų kauliukų aliejus" tai kur kas lengviau pasiekti geru rezultatu, nes konkurencija tikrai zenkliai mazesne.
Raktazodis gali buti nebutinai 1 zodzio, taciau geriau 1. Specifiniams dalykams galima ir keliu zodzui raktazodi susigalvoti.
Raktazodis turetu kelis kartus buti puslapio tekste. Patartina pirmame sakinyje. Gali buti pajuodintas, pabrauktas ar pasviras. Raktazodi reikia naudoti ir kuriant nuorodas.
Pvz.:
Si nuoroda geresne: HTML pamokos
Nei si:
http://kodai.manualai.lt/html.htmlKitaInternete yra tikrai daugybe SEO straipsniu apie tai, kaip geriau optimizuoti svetaine, taciau juos skaitant reikia atkreipti demesi, kada tas straipsnis buvo parasytas. Mano nuomone patikimiausias saltinis yra SeoMoz puslapis: http://www.seomoz.org/learn-seo
Reikia niekad nepamirsti vieno dalyko: Nei Google, nei koks kitas paieskos variklis nera pateikes tiksliu nuorodu, kaip jis veikia, todel visi SEO triukai yra tik speliones. Tai panasiai kaip oru pranasavimas: niekas nezino tiksliai kaip veikia, bet yra daroma daugybe testu ivairiausiu ir pagal ju rezultatus bandoma nuspeti kas bus padarius viena ar kita veiksma. Seomoz puslapi kuria daugybe geriausiu pasaulyje SEO specialistu, todel as ji laikau kaip vienu geriausiu informacijos saltiniu

Dar vienas labai svarbus dalykas: jei nusipirksit kazkokia paslauga, kuri sudes simtus ar dar daugiau nuorodu i jusu svetaine ar kokiu kitu stebuklingu budu zades pakelti reitingus staigiai, Google supras, kad kazkas cia ne taip ir jei ir pakels kazkuiam laikui i aukstesnes pozicijas, veliau gali issimti isvis is savo indekso. Google kuria gabiausi pasaulio programuotojai, tai yra geidziamiausia pasaulyje darbo vieta ir jie tikrai sukure sistema, kuri pakankamai gudri, todel visad yra geriau naudoti patikimus metodus ir nesistengti apgauti tos sistemos, nes galiausiai patirsit tik nuostolius

Vienas svarbiausiu kriteriju yra pagerank, ji galima pasitikrinti cia:
http://www.prchecker.info/check_page_rank.php
PG yra skaicius nuo 0 iki atrodo 10, 10 turi populiariausi pasaulio psl: google.com, facebook.com ir pns. PG ~3 yra normalu tokiam psl, kaip jusu. PG yra atnaujinamas ne dazniau kaip kas 3menesius, kartais tai gali uztrukti ir daug ilgiau. Jei PG bus 0, tai nera beda, tikriausiai google tiesiog dar neatnaujino jo. PG yra gana svarbus kriterijus i kokias svetaines deti reklama. Jei desit reklama, paziurekit kad ji nebutu puslapio apacioje, ar puslapyje, kuriame ir taip yra simtai nuorodu.
Heat Maphttp://www.vaughns-1-pagers.com/internet/google-heatmap-2.htm
Cia yra puslapio karstumo zemelapis, tai nera desnis, tik vel testo rezultatai. kuriose vietose esamus objektus zmones atkreipe daugiausia demesio. Perkant reklama kartais pravercia paziureti toki heat map'a
Santrauka svarbiausiu dalyku:
- Geras raktazodzio parinkimas kategorijos, straipsnio, prekes pavadinimui
- Pakankamai teksto
- Tekste pasikartojantis raktazodis (Ne per daznai!)
Sekmes!